متنوع و جذاب و متفاوت

سرگرمی و مطالب خواندنی

متنوع و جذاب و متفاوت

سرگرمی و مطالب خواندنی

خوشمزه کردن غذا با دیگ سنگی به جای اینکه از زودپز استفاده کنید و سرطان بگیرید٬ بهتره که از دیگ سنگی استفاده کنید. ولی استفاده از دیگ سنگی راه داره: نوع خوب دیگ سنگی باید یکنواخت مشکی باشد و رگه های سفید در آن نباشد. برای آماده سازی آن یک لیتر تا یک و نیم لیتر آب توی آن بریزید و ۲۵۰گرم دنبه را چرخ کنید و به آب اضافه کنید. میگذارید تا حدود یک ساعت بجوشد(بهتر است روی اجاق توری بگذارید تا حرارت به همه جای دیگ منقل شود و دیگ ترک نخورد). بگذارید آرام بجوشد. سپس زیر آن را خاموش کنید و بگذارید تا سرد شود. خنک که شد محتوی آن را بیرون بریزید و آن را بشویید و کنار بگذارید. دیگ سنگی شما برای خوشمزه کردن غذاهای شما آماده است.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 


سلام...

    • جا افتادن غذا وقتی مشخص میشه که بوی غذا توی خونه پیچیده باشه.
    • اگر گوشت چربی نداشت، مقداری روغن زیتون به خورشت اضافه کنید(چند قاشق). به جای روغن زیتون روغن مایع هم میتوانید اضافه کنید.
    • پوست و تخم لیمو امانی را که جدا کرده بودید بهترین چیز برای کاهش قندخون دیابتی ها است.
    • آب غذا نباید زیاد باشد. اگر زیاد بود زیر آن را زیاد کنید تا آب بخار شود و بعد بگذارید جا بیفتد.
    • اگر لوبیا و گوشت را با هم بپزید لوبیا بوی نامطبوع بعد از پخت خودش را به گوشت میدهد و گوشت دیگر خوشمزه نمیشود. مگر اینکه آن را سرخ کنید و سلامتی خود و خانواده را به خطر بیاندازید!!!

اما نکته مهم که نشانه سلامت و طیب بودن این غذا است:

    • حتما کف و خون گوشت را بطریقی که گفته شد جدا کنید. در آزمایشگاه ها برای کشت میکروب از پنج چیز استفاده می کنند:
      ۱.آب گوشت         ۲.خون          ۳. آگار           ۴. خون آگار           ۵. شکلات!!!
      یعنی شما گوشتی را که بدون جدا کردن کف و خون مصرف میکنید و سرخ میکنید تا خوشمزه شود، باعث پرورش میکرب و کمک به افزایش بیماریهایتان است!!!

راستی پخت این خورشت خوشمزه در حدود یک ساعت تا یک و نیم ساعت طول میکشد! شما میتونید بقیه وقتتون رو با خانوادۀ مهربانتان بگذرانید!

لذت ببرید از نعمتهای خدا در این ماه مبارک!

 

 

 

 

 

 

 

 

 


گوشت تازه گوسفند را که کمی هم چربی داشته باشد با یک دانه قلم تهیه میکنید. گوشت را میشورید و درون قابلمه قرار میدهید. روی آن آب بریزید و بگذارید که بجوشد. بعد از جوشیدن کف و خون موجود درون گوشت بیرون میآید و شما این کف را میگیرید و دور میریزید. مقداری ادویه به محتویات درون قابلمه اضافه کنید. نمک نریزید تا گوشت سریع بپزد. یک پیاز هم در آن خرد کنید. چه گوشت خوشمزه ای بشه این ...

لوبیا قرمز را جدا بگذارید تا بپزد. طوری تنظیم کنید که با گوشت همزمان پخته شوند. اگر گوشت پخت ولی لوبیا هنوز آب داشت در قابلمه را بردارید و شعله را زیاد کنید تا آب آن بخار شود. لوبیای پخته را به گوشت اضافه کنید. یک جوش که خورد سبزی را که قبلاْ پاک کردید و خرد کردید میریزید داخل گوشت و لوبیا.

پوست و تخم های لیمو امانی را جدا کنید و فقط مغز لیمو امانی را داخل قابمله بریزید. الآن درون قابلمه گوشت و لوبیا و سبزی و لیمو امانی داریم(وای...!!!). بگذارید یکی دو جوش بخورد. بعد از پختن سبزی در قابلمه را بردارید، شعله زیر قابلمه را خیلی کم کنید. همانطور که برنج دم میکنید.

حالا توی قابلمه دور غذا شروع میکند به چربی جمع شدن. هروقت تمام سطح غذا رو چربی گرفت، عطر غذا توی خونه میپیچه و خود خورشت قورمه سبزی شما بهتون میگه که آماده است برای سفره پر از مهر شما. ۴، ۵ دقیقه قبل از برداشتن از روی اجاق نمک رو هم به اون اضافه کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


...یه کلوچه هم میتونید با خمیری که برای نان درست کردید تهیه کنید. برای این کار کمی خرما و هل ساییده را میان خمیر قرار بدهید و خمیر را روی آن برگردانید و روی ساج آنرا قرار بدهید! برای اینکه خوشمزه تر شود آنرا به شکل دلخواه خود درآورید!!!

با همون روش تهیه نان میتونید نان شیرمال نیز درست کنید. فقط در هنگام تهیه خمیر به جای آب شیر را اضافه کنید و کمی هم شکر سرخ و به همان روش تهیه نان آنرا روی ساج قرار دهید!!!

نوش جان!!!

 

 

 

 

 

 

 

 


سریع شروع کنید:

آرد رو میگیرید و کمی هم مخمر که کرم رنگ و مانند خاکشیر است. یک چونه هم خمیر ترش از نانوایی بگیرید. اگر که ۲ کیلوگرم آرد داشته باشیم یک قاشق مرباخوری بزرگ هم از مخمر (مایه خمیر) لازم داریم. اول آب بریزید و مخمر رو در اون حل میکنید و بعد آرد و خمیر مایه رو اضافه میکنید. حالا یه پارچه تمیز روی خمیر بکشید و بگذارید تا خمیر ور بیاید( به مدت یکی دو ساعت).

برای درست کردن باید از این ماهیتابه های عشایری تهیه کنید. اصطلاحا به آنها ساج میگویند. شبیه دیش ماهواره است! آن را بصورت برعکس روی اجاق بگذارید و اجاق را روشن کنید تا ساج خوب گرم شود. حالا خمیر را روی آن پهن کنید و نان بپزید و از این نعمت خدا لذت ببرید.

 

 

 

 

 

 

 


یه آبمیوه ی خوشمزه و عالی:
         آب سیب با لیموترش تازه!

یه سیب درختی رو از آبمیوه گیری بگذرونید و یه لیموترش تازه هم توی اون بچکونید! وای که چی میشه! فقط دقت کنید که این آبمیوه رو سریع مصرف کنید تا ویتامیناش نپریده!

اما آبمیوه و آب سبزیجات و چطوری بخوریم:

آبمیوه را جرعه جرعه بنوشید و هر جرعه را ۱۰ ثانیه در دهان بچرخانید تا خوب با بزاق دهان مخلوط شود و برای هضم در معده آماده شود. این زمان برای آب سبزیجات ۱۵ ثانیه است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد