متنوع و جذاب و متفاوت

سرگرمی و مطالب خواندنی

متنوع و جذاب و متفاوت

سرگرمی و مطالب خواندنی

چند نمونه از داروهائیکه اطباء سنتی جهت دفع سنگهای کلیوی تجویز می

  

1- اگر سنگهای کلیه دفع شده از کلیه ها را خرد کرده و با مقداری شکر آمیخته و به دارنده سنگ کلیه بخورانند سبب خرد شدن سنگهای کلیه شده و آنها را دفع می نماید.( بهتر است ترکیب شیمیایی سنگها نیز در نظر گرفته شود.) 

 2 - اگر عقرب را بسوزانند تا خاکستر شود سپس مقدار یک و نیم مثقال از این خاکستر را با مقداری شکر مخلوط کرده و به مدت سه روز نیم مثقال ناشتا میل کنند سبب دفع سنگ ها میشود.  

3- اگر مقدار 3 گرم حجر الیهود (اندرزا) را پودر کرده و ناشتا بخورند و این عمل را چند روز ادامه دهند در دفع سنگ کلیه موثر است . 

 4- هر گاه مقدار 4 گرم پوست مار زهری را پودر کرده و با چهار عدد خرما مخلوط نموده و ان را سه قسمت کنند و هر قسمت را یک روز نا شتا میل نمایند در دفع سنگهای کلیه و مثانه و مجاری ادرار بسیار موثر میباشد.  

5  - اگر مقداری صدف تخم مرغ را بسوزانند تا خاکستر شود و مقداری هم از ریشه کلم قمری را بسوزانند تا ان نیز خاکستر شود و این دو خاکستر را به طور برابر مخلوط و تا سه روز روزی پنج گرم از این خاکستر را وقت خواب بخورند در دفع سنگهای کلیوی اثر قابل توجهی دارد. 

 6- مقدار چهار مثقال از دانه خسار خسک و دو مثقال مقل ازرق و دو مثقال تخم کرفس و دو مثقال افسنطین و یک و نیم مثقال پیاز عنصل بریان شده را پودر کرده و سه قسمت نمایند و سه روز روزی یک قسمت از ان را بخورند در دفع سنگ کلیه و مجاری ادراری بسیار موثر است. (این دارو برای افرادی که خون در ادرار آنان نباشد).  

7- یکی دیگر از داروهائیکه برای دفع سنگهای کلیوی و مجاری ادرار بکار میرود داروئی است که با تخم مرغ و آبلیمو درست می کنند بدین طریق که تعداد پنج عدد تخم مرغ را در هفتصد و پنجاه گرم آبلیمو . در مدت چهر روز می گذارند تا تخم مرغ در آبلیمو حل شود سپس آن را صاف نموده و صاف شده را روزی یک استکان ناشتا میل می کنند اما باید توجه داشت افراد مبتلا به زخم معده یا زخم فعال اثنی عشر بهتر است به جای این دارو از داروهای دیگر استفاده کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد